Nici PDO

Zabieg nićmi PDO to prosty, bezbolesny i bezinwazyjny sposób aby zatrzymać proces starzenia się skóry. Nici liftingujące PDO wykonane są z rozpuszczalnej substancji PDO (polidioksonan), dzięki czemu ulegają biodegradacji w ciągu kilku miesięcy. PDO (polidioksanon) jest silnym syntetycznym włóknem, składającym się z dwóch skręconych stałych włókien (polifilament) lub jednego (monofilament), które po pewnym czasie rozpuszczają się w tkance.

Zabieg rozpoczyna się od znieczulenia miejscowego. Następnie przy pomocy bardzo cienkiej sterylnej igły wprowadza się nici w dany obszar. Po czym usuwa się igłę pozostawiając nici w tkankach. Czas trwania zabiegu zależy od tego, jaki efekt chcemy uzyskać i na jakim obszarze. Najczęściej cały zabieg trwa zaledwie od 15 do 40 minut.

Efekty zabiegu utrzymują się nawet do 3 lat. Pierwszy efekt uzyskuje się już po 3-4 tygodniach. Znaczna poprawa kondycji skóry widoczna jest po 2-3 miesiącach, kiedy to zaczyna być indukowany nowy kolagen.

Poziome i pionowe zmarszczki na czole, pomarszczone i opadające policzki tzw. „chomiki”, opadające brwi, zmarszczki „palacza”, podwójny podbródek

• ciąża, okres karmienia piersią
  • choroby autoimmunologiczne
  • tendencje do powstawania bliznowców
  • aktywne zakażenia skóry okolicy zabiegu (bakteryjne, wirusowe)
  • choroba nowotworowa

Zaraz po zabiegu skóra może być lekko zaczerwieniona, mogą również pojawić się niewielkie krwiaki lub siniaki. Ustępują one zazwyczaj w ciągu kilku dni. Efekty zabiegu widoczne są natychmiast, niemniej jednak należy pamiętać, że właściwy proces neokolagenezy (tworzenia nowego kolagenu) rozpoczyna się dopiero po 10-14 dniach.