Skleroterapia

Skleroterapia to popularna metoda walki z żylakami oraz popękanymi naczynkami krwionośnymi na nogach czy rękach. Pozwala na zamknięcie naczynek, które są źródłem żylaków czy tzw. pajączków. Warto zaznaczyć, że zabieg wykonuje się bardzo często w przypadku stwierdzonych przeciwwskazań do leczenia laserowego.

Skleroterapia polega na wstrzykiwaniu pod skórę specjalnych substancji leczniczych, które prowadzą do ściągnięcia i zbielenia naczyń, a w następstwie do ich zamknięcia. Skleroterapia oceniana jest przez pacjentów jako mało bolesny zabieg, aczkolwiek może on powodować pewien dyskomfort podczas nakłuwania skóry.

Najlepsze rezultaty osiągniemy po wykonaniu serii ok. 2-5 zabiegów, jednak dokładna ich liczba jest ustalana przez lekarza na konsultacji lekarskiej.

Skleroterapia znajduje zastosowanie w leczeniu zmian żylakowych, którym nie towarzyszą poważne uszkodzenia głównych, powierzchniowych żylaków kończyn dolnych (żyły odpiszczelowej i odstrzałkowej).

• poważne choroby układowe w okresie znacznego niewyrównania np. cukrzyca
  • miejscowa lub układowa infekcja
  • niezmniejszający się pod wpływem leczenia obrzęk kończyny dolnej
  • unieruchomienie
  • pojedyncze żylaki, które otaczają owrzodzenia

Po zabiegu wymagane jest noszenie specjalnych pończoch uciskowych lub bandaży, a także przyjmowanie specjalistycznych leków, które mają na celu przyspieszenie procesu gojenia się ran.